Veelgestelde vragen

De borduurpatronenBestellenUitleg borduurstekenActies en actievoorwaarden
Hoe zien jullie borduurpatronen er uit?
Voorbeeld borduurpatroon Esther OriginalsWij printen onze borduurpatronen in kleur op mooi stevig papier, op A5-formaat.

Bij het patroon staat een foto van een voorbeeld kaart.
Onder het patroon staan de borduurinstructies, gevolgd door welke garen en welk knipvel zijn gebruikt op de voorbeeldkaart.

Hiernaast staat een voorbeeld van een van onze patroonvellen. Klik op het plaatje voor een grotere versie.

Welke borduurgaren gebruiken jullie?
Alle voorbeeldkaarten worden geborduurd met de goed verkrijgbare Mettler borduurgaren.
Mag ik de gekochte borduurpatronen onbeperkt gebruiken?
Gekochte borduurpatronen mag je zo vaak gebruiken als je wilt.

Je mag hiervoor kopieën maken van de patronen, maar alleen voor eigen gebruik.

Mag ik kaarten verkopen die zijn gemaakt met borduurpatronen die ik van jullie heb gekocht?
Je mag alles doen met de kaarten die je gemaakt hebt met onze patronen, dus ook verkopen.
Mag ik gekochte borduurpatronen delen?
Gekochte borduurpatronen mag je alleen voor eigen gebruik kopiëren. Je mag ze niet delen met anderen.
Hoe bestel ik borduurpatronen?
In de webshop voeg je eenvoudig patronen toe aan je winkelmand, die zowel boven het menu, in het menu en aan de rechter kant van de webshop te vinden is.
Wat kosten de borduurpatronen?
Standaard kosten al onze patronen € 0,75 per stuk. Het is natuurlijk mogelijk dat we bepaalde producten (tijdelijk) afprijzen voor acties.
Hoe gebruik ik een kortingscode?
Kortingscodes kunnen worden ingevuld op de Winkelmand-pagina en de Afrekenen-pagina. Kortingscodes kunnen per stuk gebruikt worden; je kan er dus maar één tegelijk gebruiken.
Hoe krijg ik een kortingscode?
Wij verstrekken kortingscodes op verschillende manieren; bijvoorbeeld via onze tweewekelijkse nieuwsbrief en onze Facebook pagina.
Wat zijn de verzendkosten?
Dit is afhankelijk van het aantal borduurpatronen in de bestelling. De verzendkosten worden getoond op de Winkelmand-pagina als je aangeeft naar welk land de bestelling verzonden moet worden. Ook worden de verzendkosten getoond op de Afrekenen-pagina. De verzendkosten zijn enkel om de kosten van de postzegel(s) te dekken.
Hoe betaal ik mijn bestelling?
Alle bestellingen moeten worden betaald per bankoverschrijving. Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u automatisch een bestelbevestiging met daarin de betaalgegevens.
Kan ik de bestelde borduurpatronen ook per e-mail krijgen?
Wij versturen onze borduurpatronen enkel per post.
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Na ontvangst van de betaling vindt verzending doorgaans diezelfde dag plaats. U heeft de bestelde borduurpatronen over het algemeen dus een à twee dagen na betaling in huis.
Ik heb me bedacht. Kan ik mijn bestelling annuleren?
Zolang wij de bestelling niet hebben verzonden, kunnen bestellingen kostenloos worden geannuleerd.
Kan ik mijn bestelling retourneren? (herroepingsrecht / bedenktijd)
Doordat borduurpatronen eenvoudig te kopiëren zijn, kunnen wij retourzendingen alleen accepteren als de borduurpatronen onbeschadigd en in de originele, ongeopende envelop zitten. Verzendkosten voor retourzendingen komen voor rekening van de klant. Neem contact met ons op als je een bestelling wilt retourneren.
Ik kan niet bestellen. Hoe krijg ik hulp?
Wij doen uiteraard onze uiterste best om deze website voor iedereen toegankelijk te maken en houden. Door de grote verscheidenheid aan besturingssystemen en browsers is het echter niet voor 100% te garanderen.

Lukt het niet een bestelling te plaatsen of ondervindt je een ander probleem met de website? Voer dan de volgende stappen uit:

  • Stuur ons een e-mail waarin u het probleem uitlegt.
  • Ga naar Support Details en vul bovenaan de pagina uw naam en e-mailadres in. Klik op de knop Send Details om ons een rapport te sturen waarmee we mogelijk het probleem kunnen vaststellen.

Wij zullen onze uiterste best doen om het probleem zo spoedig mogelijk voor u op te lossen.

Do you accept international orders?
Yes, we accept international orders.
Additional information for international orders:
All payments are to be made via bank transfer. The information will be present in the automated order confirmation e-mail.

All correspondence must be in Dutch or English.

Ben je minder bekend met de verschillende borduursteken die worden gebruikt bij het borduren van wenskaarten? Dan hebben wij voor jou een hulpmiddel gemaakt: uitleg van de meest gebruikte borduursteken in PDF-bestanden. Deze kan je gratis downloaden en, met de stap-voor-stap instructies met foto’s en voorbeeld-patronen, eenvoudig volgen.

Uitleg steelsteek borduursteek voor het borduren van wenskaarten

Klik hier voor de uitleg van de steelsteek

 

Uitleg vulsteek borduursteek voor het borduren van wenskaarten

Klik hier voor de uitleg van de vulsteek

 

Uitleg spansteek borduursteek voor het borduren van wenskaarten

Klik hier voor de uitleg van de spansteek

Uitleg cirkelsteek borduursteek voor het borduren van wenskaarten

Klik hier voor de uitleg van de cirkelsteek

 

Klik hier voor de uitleg van de opvulsteek

Klik hier voor de uitleg van de opvulsteek

 

Uitleg waaiersteek borduursteek voor het borduren van wenskaarten

Klik hier voor de uitleg van de waaiersteek

Korting verzendkosten december/januari
Doordat wij verzendkosten 1-op-1 doorberekenen, kunnen wij door gebruik van PostNL Decemberzegels, tot 6 januari lagere verzendkosten rekenen bij bestellingen. Hierbij komt dat ook het aantal borduurpatronen per bestelling hoger kan liggen zonder dat de verzendkosten stijgen.

Voorwaarden:

  • De winkelwagen- en afrekenen-pagina’s geven de juiste verzendkosten aan.
  • De lagere verzendkosten gelden enkel bij bestellingen die voor 6 januari 2017 verzonden kunnen worden. Hiertoe moet de bestelling voldaan zijn uiterlijk donderdag 5 januari 2017 om 12:00 uur.
  • Esther Originals behoudt zich het recht voor bestellingen te weigeren c.q. annuleren en eventuele gedane betalingen te restitueren of nabetaling van verzendkosten te vragen, indien de betaling van een geplaatste bestelling na bovenstaande datum en tijd op de rekening van Esther Originals is bijgeschreven.
Duur van acties
De duur van door Esther Originals georganiseerde acties wordt aangegeven in onze berichtgevingen (e-mailnieuwsbrieven, Facebook-berichten, advertenties, etc.) en op deze pagina. Indien de duur van een actie in de verschillende berichtgevingen niet overeenkomt, dan is de duur zoals vermeld op deze pagina leidend.
De duur van een actie kan per kanaal (zoals e-mail, postaal, sociaal netwerk en website) afwijken, bijvoorbeeld het eerder ingaan van een actie voor nieuwsbrief-abonnees. In dergelijke situaties wordt dit bij de berichtgeving vermeldt.
Beperkingen op acties
Beperkingen bij acties, waaronder een maximaal aantal deelnemers of geldigheid op specifieke producten, worden per actie vermeldt. Indien beperkingen van een actie in de verschillende berichtgevingen niet overeenkomen, dan zijn de beperkingen zoals vermeld op deze pagina leidend.
Beperkingen bij een actie kunnen per kanaal (zoals e-mail, postaal, sociaal netwerk en website) afwijken, bijvoorbeeld het maximaal aantal gebruiken per kortingscode.
Kortingscodes
Kortingscodes vervallen na afloop van de actie waarbij de kortingscode hoorde, of op het moment dat de kortingscode zijn gebruikslimiet (maximaal aantal gebruiken) heeft bereikt.
Kortingscodes waarmee kortingen op producten en/of verzending verkregen kunnen worden, dienen tijdens het bestelproces te worden toegepast. Na het plaatsen van een bestelling kunnen kortingen niet meer worden toegepast.
Kortingscodes kunnen worden verstrekt via onder andere e-mailnieuwsbrieven, flyers, advertenties en Facebook-berichten.
Kortingscodes zijn niet stapelbaar.
preloader